طلای ۱۸ عیار (گرم): 3,540,330 تومان - ۱۱:۵۵ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

ولنتاین، روز عشق

ولنتاین، روز عشق

سال‌های زیادی است که ما از روز ولنتاین یا روز عشق می‌شنویم و برای عزیزانمان در این روز هدایایی تهیه می‌کنیم. و این سوال که “کادوی ولنتاین چی بخرم” در ذهن ما شکل می‌گیرد. اما تاریخچه‌ی ولنتاین چیست و این تاریخ از چه زمان به این نام شناخته می‌شود؟ 

داستان ولنتاین چیست؟

در رابطه با نامگذاری این روز به نام عشق یا ولنتاین روایت‌ها و داستان‌های زیادی وجود دارد. در کشورهای اسکاندیناوی به دلیل اینکه پرندگان در اواسط فوریه جفتگیری می‌کنند، این تاریخ به عنوان نماد عشق و تولید مثل یاد می‌شود.

تعدادی داستان و روایت گوناگون دیگر نیز از شهادت قدیسی به نام ولنتاین در ۱۴ فوریه سال ۲۶۹ میلادی وجود دارد، از جمله داستانی از زندانی شدن سَنت ولنتاین رم به دلیل خدمت به مسیحیان تحت آزار و اذیت امپراتوری روم در سده سوم میلادی نقل شده‌است. برای مثال میتوان به این داستان اشاره کرد که سَنت ولنتاین بینایی را به دختر نابینای زندانبان خود بازگرداند. داستان‌های پرشمار افزوده شده بعدی به این افسانه، ولنتاین را بیشتر با موضوع عشق مرتبط می‌کند: داستان‌های مربوط به سده هجدهم میلادی این قصه را پرآب و تاب تر کرده بازگو کننده این ادعاست که سنت ولنتاین نامه ای را برای دختر زندانبان خود با امضای «ولنتاین تو» به عنوان وداع قبل از اعدامش نوشته‌است. داستان دیگری نقل میکند که سنت ولنتاین برای سربازانی که از ازدواج منع شده بودند، مراسم عروسی و عقد ترتیب می‌داد. 

سالها بعد در سال ۴۹۶ میلادی پاپ ژلازیوس یکم برای بزرگداشت و یادبود قدیس ولنتاین جشنی برپا کرد. و این تاریخ در سده های ۱۴ و ۱۵ میلادی به روزی برای ابراز عشق و محبت بین مردم شناخته شد. تاریخچه ولنتاین و داستان روز عشق چنان با افسانه آمیخته است که نمیتوان به روشنی به یک داستان خاص استناد کرد.

اما داستان ولنتاین به اینجا ختم نمی‌شود. امروزه زوج‌ها در این روز برای یکدیگر هدایایی تهیه می‌کنند تا به بهترین و ماندگارترین شکل عشق خود را بیان کنند. هدیه روز ولنتاین معمولاً شکلات، گل و حتی زیورآلات است که سعی می‌شود شکل این هدایا به شکل قلب باشد. (منبع)

شایان ذکر و توجه است که ما ایرانیان نیز از باستان روز عشق ایرانی داشته ایم و این روز به تاریخ ۲۹ بهمن از تقویم کنونی گرامی داشته میشود. در ایران باستان تاریخ روز عشق و یا سپندارمذگان روز پنجم اسفند بوده است. اما از زمانی که تقویم باستانی به تقویم کنونی تغییر کرد روز سپندارمذگان نیز بر ۲۹ بهمن قرار گرفت. سپندارمذگان در اصل روز گرامیداشت زن، زمین و مادر بوده که بعدها به روز عشق تبدیل شده است. (منبع)

ولنتاین کادو چی بخریم

انواع پلاک طلا و آویز گردنبند مناسب برای هدیه روز ولنتاین

کادوی ولنتاین چی بخرم؟

باید قبل از هر چیز این نکته را یادآور شد که ارزش هدیه به عشقی است که در پس آن نهفته، و ارزش معنوی بسیار مهم تر از ارزش مادی است. با اینحال زوجها میخواهند هدیه روز ولنتاین خود را طوری انتخاب کنند که ماندگار باشد و ارزش معنوی آن را به خوبی نشان دهد. هدیه طلا چی بخرم؟

در این میان بسیاری از آقایان این روز را برای هدیه دادن حلقه نامزدی انتخاب میکنند. و یا قطعه ای مثل پلاک طلا کادو میدهند که عشقشان همواره همراه خود داشته باشد. اینکه تصمیم بگیریم کادوی ولنتاین چی بخریم کاملاً به سلیقه و نوع ارتباط ما با شخص مخاطب بستگی دارد.

هدیه طلا برای کادوی روز ولنتاین

انواع انگشتر مناسب برای هدیه روز ولنتاین

کادوی ولنتاین شیک و ارزان

ست و سرویس طلا برای کادوی ولنتاین

اما این فقط زوجهای جوان نیستند که به هم هدیه میدهند. عشق سن و سال نمیشناسد و چه بسا پدربزرگها و مادربزرگهایی که همچنان دل به عشق یکدیگر گرم میدارند و قلبشان به یاد هم میتپد! هدیه روز ولنتاین محدود به مدلهای جوان پسند نیست. و آقایان و بانوان نیز میتوانند از مدلهای متنوع گالری طلا بانو هدیه روز عشق خود را انتخاب کنند. پیشنهاد ما به این عزیزان ست، نیم ست و یا سرویس طلا میباشد که یادآور تمام سالهای با هم بودنتان است.

کلام آخر

در انتها نباید از این موضوع غافل شد که مهمترین و ماندگارترین هدیه روز عشق همان عشق است. درست است که ما سعی میکنیم از منابع مختلف ایده هایی برای کادوی ولنتاین به دست آوریم و بهترین هدیه روز ولنتاین را تهیه کنیم اما اگر پشت این هدیه گرانبها عشق نباشد دیری نخواهد پایید و بزودی ارزشش را از دست خواهد داد. و بعکس، اگر حتی یک کادوی ولنتاین ارزان هدیه بدهیم ولی سراسر عشق و دوست داشتن همراهش باشد خاطره ای زنده و پویا خواهد ساخت. 

۴ دیدگاه برای “کادوی ولنتاین چی بخرم

  1. تخفیف ولنتاین نمیذارید؟😁

    • سلام. دوباره به سایت یا اینستاگرام ما (https://instagram.com/banoo.jewelry) سر بزنید تا از اخبار تخفیفها باخبر بشید. تخفیف ولنتاین تو راهه!

  2. سلام. دیدم که رو اینستا زدید فقط خرید از روی سایت تخفیف داره. نمیشه حضوری بخریم؟

    • سلام.
      بله درسته. تنها در صورتی که روی سایت ثبت سفارش بشه شامل تخفیف میشه. اگر هم حضوری خواستید خرید کنید و مدلی رو از نزدیک ببینید، برای ثبت خرید از روی سایت اقدام کنید.
      با تشکر از خرید شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بروزرسانی …
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.